Wednesday 28 December 2011

9 Selebriti Wanita Malaysia Yang Berhijrah Sepanjang Tahun 2011

1. Diana Amir – ramai yang terkejut dan sangat gembira apabila mendengar berita Diana Amir berhijrah memakai tudung. Ternyata ianya adalah satu keputusan yang bijak apabila nama Diana Amir semakin popular dan meniti di bibir peminat dengan penghijrahan ini.
diana amir
2. Irma Hasmie – mengambil keputusan untuk bertudung selepas pulang daripada umrah, Irma Hasmie kini menjadi menantu idaman semua mak-mak di Malaysia. Sangat manis dan sangat cantik kan?
irma hasmie
3. Catriona Ross – kisah Catriona Ross memakai tudung sangat-sangat menarik untuk dibaca bersama. Disebabkan boring menunggu rakan-rakannya bershopping, Catriona mencuba untuk memakai tudung. Daripada situ hatinya terdetik untuk memakai tudung sehingga kini.
catriona ross
4. Daphne Iking – memeluk Islam secara rahsia apabila berkahwin dengan suaminya, ura-ura Daphne memeluk Islam tersebar apabila dia mengucapkan “Alhamdullilah” di satu majlis. Akhirnya Daphe Iking membuat pengakuan sudah memeluk agama Islam dan menukar namanya kepada Dahlia Eleanor Iking.
daphne iking
5. Jojie – mula memakai tudung Ramadhan yang lalu, Abang Nara lihat Jojie tampak lebih cantik, ayu dan anggun ketika menutup aurat berbanding sebelumnya. Anda setuju?
jojie
6. Farah AF – walaupun Farah mula memakai tudung sejak tahun akhir tahun 2010, tapi Abang Nara masukkan jugak di dalam senarai ini sebagai pembakar semangat untuk para wanita di luar sana.
farah af
7. Akma AF3 – tiada angin tiada taufan, tup tup Akma AF muncul dengan imej bertudung baru-baru ini. Nampak sangat ayu gitu. Semoga segalahnya dipermudahkan.
akma af
8. Raja Farah – selepas perkahwinannya dengan Megat, Raja Farah mengambil keputusan untuk bertudung sepenuhnya. Sememangnya Raja Farah yang dah cantik semakin cantik apabila bertudung.
raja farah bertudung
9. Marion Caunter – memeluk Islam apabila menjadi isteri kepada SM Nasaruddin, kini Marion Caunter bahagia bersama dengan puteri sulung yang dilahirkan baru-baru ini.
marion caunter
Itulah antara 9 selebriti wanita yang berhijrah ke arah kebaikan sepanjang tahun 2011 ini. Semoga mereka kekal dalam penghijrahan dan tabah menghadapi cabaran. Kalau ada yang Abang Nara tertinggal, jangan malu jangan segan untuk maklumkan di ruangan komen.
UPDATE: Terima kasih kepada komen-komen yang memberikan nama beberapa selebriti wanita yang telah berhijrah tetapi Abang Nara tak selitkan di sini. Dah update di bawah.
10. Siti Nordiana – mula berminat untuk mengenakan tudung setelah melihat ramai orang bukan Islam yang mendalami agama dan memakai tudung selepas memeluk Islam.
siti nordiana
11. Michelle Melodi – memeluk Islam apabila menjadi isteri kepada Deqwan. Semoga segalanya dipermudahkan selepas ini untuk pengantin baru ini.
michelle melodi
12. Abby Fana – memakai tudung selepas pulang daripada mengerjakan haji. Sangat manis kan?
abby fana
Kalau ada yang tertinggal silalah bagitau di ruangan komen.

0 tukang komen:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More